دانستني‌هاي جالب

مقالات طراحي لوگو و آرم و گرافيك

دانستني‌هاي جالب

. اين روز‌ها يك فرد معمولي تا سن ۲۱ سالگي به طور ميانگين، ۱۰.۰۰۰ ساعت از وقتش را با گوشي همراه خود مي‌گذراند! همچنين حدود ۵.۰۰۰ ساعت را صرف بازي‌هاي ويديويي مي‌كند. همچنين حدود ۲۵۰.۰۰۰ هزار ايميل و پيام را نيز از طريق شبكه‌هاي اجتماعي ارسال و يا دريافت مي‌كند! حال تصور كنيد كه اين اعداد براي تمام طول عمر ما چقدر خواهد بود!
_ بيشتر از ۴۰ درصد محصولات كشاورزي كه هر ساله در جهان پروش داده مي‌شوند، هرگز به فروش نمي‌روند، چون كه به اندازه كافي زيبا و مشتري پسند به نظر نمي‌رسند!
_ موسيقي مي‌تواند به نحوه درك شما از غذا تاثير بگذارد! صدا‌هايي با فركانس كم باعث افزايش درك مزه تلخي غذا و صدا‌هايي با فركانس بالا در حين غذا خوردن باعث افزايش درك مزه شيريني مي‌شوند.
_. اخطاپوس‌هاي غول پيكر اقيانوس آرام، ۹ مغز، ۳ قلب و خون آبي رنگ دارند. آن‌ها همچنين مي‌توانند بافت و رنگ پوست خود را براي استتار كردن در كسري از ثانيه تغيير دهند.

_ شكلات سفيد نامي گمراه كننده دارد. اساسا اين ماده اصلا شكلات نيست، چونكه هيچ كاكائويي در ساخت آن به كار نرفته است. شكلات سفيد در واقع از كره كاكائو، شكر، شير، وانيل تهيه مي‌شود.

_ با اينكه قهوه ترك در جهان بسيار معروف است با اين حال تركيه بزرگترين مصرف كننده چاي در جهان است. به طور متوسط هر فرد در تركيه در سال بيش از ۳ كيلوگرم چاي خشك مصرف مي‌كند.

_ "نوتلا" آنچنان محصول محبوبي در سراسر جهان است كه بيش از ۲۵ درصد از محصول فندق جهان، توسط اين كارخانه صرف توليد نوتلا مي‌شود. با مقدار نوتلايي كه فقط در يك سال توليد مي‌شود ميتوان ديوار بزرگ چين را ۸ بار پوشاند!

_ مك دونالد هرساله حدود ۲.۵ بيليون همبرگر مي‌فروشد! به عبارت ديگر اين عدد برابر با فروش ۷۵ همبرگر در هر ثانيه و ۶.۵ ميليون همبرگر به صورت روزانه است!

_ فلفل‌هاي تند حاوي ماده‌اي شيميايي به نام "كاپسيسن" هستند كه دهان شما را فريب مي‌دهد و حس سوختن را به آن منتقل مي‌كند، با اين حال همه اين درد‌ها تنها در سر شما اتفاق مي افتد!


_ گرانترين پنير جهان محصول صربستان است. "پولي" پنيري است كه از شير ميمون و در يك منطقه خاص در صربستان تهيه مي‌شود و هر كيلوگرم آن ۲۰۰۰ دلار قيمت دارد!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.